۳۷
 
اهداى بورسیه دانشگاه هاروارد به کیان ثانى
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 2283
 
کیان ثانی دانش‌آموز کلاس ۱۲ کارسون گراهام در نورت ونکوور، به عنوان نفر اول سهمیه کانادا، موفق به دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد شد.

کیان ثانی یکی از ۴ دانش‌آموزی است که با تشکیل یک تیم پزشکی در لوورمینلاند – بریتیش‌کلمبیا، به جوانان مزه و تست پزشک شدن را می‌چشاند. دیدن چهره کیان ثانی در تلویزیون گلوبال و شنیدن موفقیت‌ها و اهداف او، انگیزه‌ی گفت و گوی کوتاهی شد که گزارش آن را در زیر می‌خوانید:

کیان ثانی از پدری ایرانی و مادری فیلی‌پینی، در کانادا به دنیا ‌آمد و هنگامی که تنها ۶ ماه داشت یک‌بار با خانواده‌اش به ایران سفر کرد. اینک او جوان ۱۷ ساله‌ای است که آرزو دارد در تابستان امسال به ایران سفر کند و سرزمین تبار پدری‌اش را این‌بار خود از نزدیک ببیند و به ذهن بسپارد.
کیان ثانی – Kian Sani
کیان در گفت و گویش با شهروند بی‌سی می‌گوید: «من متوجه شدم جوانانی که می‌خواهند در آینده رشته پزشکی را انتخاب کنند، فرصت‌های زیادی را پیش‌رو ندارند. این شد که یک شرکت تأسیس کردم که کار آن تشکیل کنفرانس با پزشکان کانادا برای علاقه‌مندان و داوطلبان رشته پزشکی است. از طریق این کنفرانس‌ها این جوانان با پزشکان آشنا می‌شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.»

کیان ثانی که دانش‌آموز سال آخر مدرسه کارسون گراهام است، می‌خواهد از طریق شرکتی که تاسیس کرده، نقش پلی ارتباطی بین پزشکان امروز با پزشکان فردا داشته باشد.

این پروژه و دیگر فعالیت‌های کیان ثانی مورد توجه دانشگاه هاروارد واقع شد و با دریافت بورسیه‌ی این دانشگاه، از آغاز سال تحصیلی آینده او تحصیلات آکادمیک خود را در این دانشگاه دنبال می‌کند. کیان می‌گوید: «از آن جا که نمی‌خواستم فشاری را بر خانواده‌ام مبنی بر هزینه‌ی تحصیلی‌ام تحمیل کنم، با تلاش و آموزش پی‌گیر توانستم بدون پرداخت هزینه‌ای از بورسیه دانشگاه هاروارد برخوردار شوم.

ابتکار تشکیل یک شبکه اجتماعی با نام: «یک روز در زندگی پزشکی» A Day in the Life of Medicine مورد توجه رسانه‌های کانادایی واقع شد که گزارش این فعالیت‌ها در ماه گذشته از طریق تلویزیون گلوب و روزنامه‌های ونکوورسان، پراوینس و نورت‌شور نیوز، بازتاب وسیعی یافت.

شبکه‌ی «یک روز در زندگی پزشکی» از چهار نفر تشکیل شده است که کیان سانی مؤسس و رئیس هیت مدیره آن است و دیگر نفرات آن عبارتند از: امید وکیلی (ایرانی‌تبار)، کیرولوس دائوید و ویکتور سانچز.

B2B_North Shore News (Credit-Mike Wakefield)
Kian-sani-Portrait-408x544.jpg

کیان می‌گوید: «من می‌خواهم جراح قلب شوم و امیدوارم که بتوانم تا پایان ادامه بدهم». او یکی از چهارهزار دانش‌آموز کانادایی داوطلب در ورود به دانشگاه هاروارد بود که پس از گذراندن هر سه مرحله‌ی گزینش، جزو ۴ نفر انتخاب شده‌های این آزمون شده که در واقع نفر اول کانادا از بین ۴۰۰۰ تن به حساب می‌آید.

کیان ثانی سال گذشته نیز جزو تیم المپیاد زیست‌شناسی کانادا بود که به نمایندگی از کانادا، به سوئیس اعزام می‌شود.

کیان تا پیش از خبر پذیرش‌اش از دانشگاه هاروارد، در گفت‌وگو با گلوبال تی‌وی گفته بود که رشته پزشکی را در دانشگاه استان بریتیش‌کلمبیا ادامه خواهد داد اما با پذیرش در دانشگاه هاروارد در گفت‌وگو با شهروند بی‌سی گفت: «پس از پایان تحصیلاتم به عنوان پزشک به کانادا برخواهم گشت و در این استان به خدمات پزشکی ادامه خواهم داد.» او که نماینده دانش‌آموزان در ناحیه ۴۴ آموزش و پرورش است، به پرسش ما پیرامون اینکه اوقات فراغت خود را با چه کارهایی می‌گذراند گفت: «من هم یک پسر جوان معمولی هستم و دوست دارم تفریح هم بکنم و تفریحات هم شامل من نیز می‌شود. اما به فعالیت‌های اجتماعی نیز علاقمندم از جمله کمک‌رسانی به آسیب دیدگان طوفان فیلی‌پین که چند ماه پیش در آن کشور اتفاق افتاد.»

او که در ده سالگی بر کامپیوتر تسلط کامل داشت، با استیو جاب مکاتبه می‌کرد و سپس‌تر چند پروژه را در یک کمپانی نرم افزاری به پایان رساند. کیان ثانی در ورزش نیز موفقیت‌هایی کسب کرده‌است از جمله؛ کمربند دان مشکی در رشته ورزش رزمی تکواندو. او پس از موفقیت در این رشته‌ی ورزشی به فوتبال روی آورد و اینک به کار مربیگری فوتبال می‌پردازد.

کیان اوقات خود را بیهوده تلف نمی‌کند و منتظر شروع تحصیلات در دانشگاه هاروارد نمی‌نشیند. او از هم اکنون، موضوعات درسی سال اول دانشگاه را از طریق آنلاین دنبال می‌کند و دوست دارد پیش‌رو تر از کلاس باشد. معدل او در سه سال گذشته از ۹۸ به بالا بوده است.

انجمن دوستداران ایران ضمن تبریک و شادباش به خانواده کیان ثانی، برای این نابغه‌ی عزیز و ایرانی‌تبار آرزوی موفقیت‌های بیشتر در عرصه علوم و فن‌آوری داریم.

Share/Save/Bookmark
 


النا
۱۳۹۳-۰۲-۲۹ ۲۰:۱۸:۰۰
واقعا نمی دونم چی بگم یعنی همچین آدمایی هم تو این دنیا وجود داره؟!!!!!!!! (188)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۰۱:۰۰:۴۳
اره یکیش من (335)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۰:۱۸:۳۱
و من (2001)
 
فرزاد
Estonia
۱۳۹۴-۰۲-۱۷ ۱۴:۰۳:۰۳
منم میام (2035)
 
ف
۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۱۷:۴۸:۰۶
منم ببرید هاروارد:-D :- (2111)
 
ندا
Estonia
۱۳۹۵-۰۵-۳۱ ۱۶:۳۷:۴۵
سلام علکم جمتر بشینید منم بیام (2530)
 
saeide
۱۳۹۳-۰۳-۰۱ ۲۱:۳۹:۲۸
مردم شانس دارن ای بابااااااااا (193)
 
نفس
۱۳۹۴-۱۱-۲۱ ۰۷:۴۳:۳۸
مردم تلاش زیادی انجام میدن دوست من
هیچکدوم شانسی به دست نمباد.تلاش زیاد میشه شانس زیاد از نظر ماها
موفق باشید شما وهمه جوونا وخودم😀😄 (2318)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۲-۲۴ ۲۰:۱۹:۵۹
حرفت چرت و بی خودیه به شانس هم بسگتی داره 90 درصد شانس (2356)
 
رکسانا
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۸:۰۸:۳۰
یعنی بخدا میخوای مخ باش ولی نانس نداشته باشی هییییییییییییییچ (240)
 
رشید
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۷:۲۵:۳۶
مرحبا آفرین و خدایی شیر مادرت حلالت . (242)
 
فروزان
Latvia
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۶:۳۴:۴۹
تبریک میگم به آقا کیان که با این سن کم اینهمه فعالیتهای بزرگ وارزشمند داشته وداره.خدا قوت وانشاا...موفق باشی.ازخودت لیاقت نشون دادی به چیزهای بزرگ هم رسیدی.گوارای روح وجانت (293)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۰۲:۱۳:۰۹
اگه تو ایران بود الان پشت کنکوری بود (319)
 
f
United States
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۲۰:۱۵:۲۹
گل گفتي من خودم دانشجوي ژزشكيم سال اولم قبول شدم واقعا دانشگاهامون داغونه منم ميخوام برم (2015)
 
نگین
United States
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۰:۴۴
منم دانشجوی اینده هارواردم
این خط اینم نشون:) (320)
 
alii
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۰۰:۵۷:۵۵
ایشالاعزیزم (333)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۲۳:۵۶:۲۸
انشاالله كه خواهي رفت من مطمئنم اسم خودمم نگين هست با ديدن اين جمله كه منم دانشجوي آينده هارواردم بعد اسمتون رو كه ديدم واقعاً دلم لرزيد گفتم خدا كنه منم يه روزي تو رشته پزشكي قبول بشم و تحصيلا تم را در هاروارد با موفقيت پشت سر بگزارم
من هر سري يك دكتر موفق ميبينم يك بغض عجيب يك حس غريبي بهم دست ميده كه دوست دارم با پزشك شدنم اين بغض را حزم كنم
دوست گلم انشاالله خودت يكي از بهترين پزشك هاي ايران زمين باشي
(2115)
 
aliakbar
United Kingdom
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۹:۲۴:۰۶
باعرض سلام من الان کلاس دوم دبیرستان هستم .وآرزئ دارم روزی پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب شوم و من الان باید چه کار کنم تا روزی مدکم رادر دانشگاه هاروارد کسب کنم؟
با تشکر (322)
 
ali
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۰۰:۵۹:۱۶
بشین درستوبخون (334)
 
۱۳۹۳-۱۰-۱۰ ۰۱:۲۵:۴۷
از این بهتراش هم هستن (350)
 
نازی
France
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۲:۱۵:۵۰
منم آرزومه... از هجده سالگی خواستم اما فقر نذاشت الانم 26 سالمه. آخه خدا ب منم کمک کن چقدر حسرت؟! (1949)
 
حسام
۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۹:۲۳
عزیزمن فکر نمی کنی کلمه فقر فقط یک بهانه کودکانه برای سرپوش گذاشتن روی تنبلی و کم کاری ما جوون هاست ؟
تلاشتو بیشترکن انشاا.. موفق خواهی بود ! (2021)
 
parandoosh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۱۸:۲۲
خوش به حالت که از همون اول جای درست حسابی درس خوندی (2023)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۸:۵۰:۴۳
واقعا خوش به حالش (2036)
 
ساقی
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۰۱:۰۹:۴۲
اقا کیان همه ی ما ایرانیا بهتون افتخار میکنیم با ارزوی موفقیت برای تمامی بچه های ایران...... پرچمتون بالاست (2048)
 
جیلو
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۳:۵۶:۵۵
منم هستم اگه ایمیلشو دارین برام بفرستین (2078)
 
anna
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۴-۱۱ ۲۰:۱۳:۲۱
درودبرشما
ازاینکه یک ایرانی به چنین موفقیتهای رسیده بایدبه ایرانی بودنش افتخارکرد. (2099)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۰۲:۰۰:۱۸
من امسال بورسیه ای تحصیلی دانشگاه هارواردو در رشته پزشکی گرفتم ولی هیچ اطلاعاتی ندارم کمکم کنید (2143)
 
fffff
۱۳۹۴-۰۸-۰۶ ۲۰:۲۵:۱۱
چطوری گرفتید (2223)
 
۱۳۹۴-۱۰-۰۵ ۱۵:۲۴:۲۰
دروغه باور نکنید (2267)
 
رزا
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۷:۳۸:۳۴
راست میگه!چطور گرفتی؟کدوم دانشگاهی؟؟رتبه؟معدل؟؟ (2231)
 
اسو
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۹:۵۰:۴۹
می خواهم مانند دکتر عبد ال رحمان قاسملو افتخاری برای کرد ه باشم وبه دانشگاه هاروارد بروم (2152)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۲۳:۳۶:۴۹
احسنت (2275)
 
احسان
۱۳۹۴-۱۱-۲۳ ۲۰:۰۳:۵۱
افرین کیان جان به تو افتخار میکنم دوستت احسان (2326)
 
SHAYAN
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۲۱:۳۴:۱۶
عالی بود و من به کیان تبریک میگویم بابت این همه پیشرفت.... من الان 15 سالمه کلاس نهم هستم میخوام برم ریاضی فیزیک از الان دارم حسابی تلاش میکنم که بتونم بهترین نمرات را کسب کنم....خدا کنه معدلم 19 و خورده ای نشه و 20 دقیق بشم....منم خیلی دوست دارم برم هاروارد اگر خدا بخواد ما هم 3 سال دیگ شاید بتونیم بریم البته اگر کم کاری نکنم و درسمو درست و حسابی بخونم...به هر حال برای همتون ارزوی موفقیت میکنم. (2334)
 
فادیا
United Kingdom
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۲۲:۱۹:۰۳
سلام من اسم ایشون تابحال جایی ندیده بودم اما به این مسله علاقمند شدم ایا راهی هست ک بتوان با ایشون در ارتباط بود؟ از طریق مختلف؟؟ (2351)
 
ک.
Latvia
۱۳۹۵-۰۶-۰۵ ۱۹:۵۵:۳۵
سلام.می بخشید می خواستم ازتون بپرسم گه برای اینکه بتونی از ایران بورسیه این دانشگاه بشی باید چی کار کنی و این که ایا محدودیت مذهبی هم داره یا نه.ممنون (2539)